onsdag den 6. november 2013

Glutenfri "rugbrød"

Fra Sønderjysk kaffebord d. 27.11.13



1½ l. vand
2 dl kærnemælk
1½ pk. Gær
1 dl fiber HUSK

Røres i ca. 15 min.

Græskarkerner
Solsikkekerner
Quinoakerner
Hørfrø
20 svesker el. abrikoser
1 dl. farin
2 tsk. salt
1 dl rapsolie
1 kg Mix Well
Ca. 300 g grøn finax
1 revet squash
Lidt madkulør

Græskar, solsikke, quinoa og hørfrø ristes på panden så det får en nøddeagtig smag, og kværnes derefter let.
Det hele æltes sammen og hæver i skålen.
Fordeles i 4 forme, som bages ved 180° varmluft, i 5 kvarter.

Jeg beklager de manglende mængder på kernerne, og jeg har ikke fået oplyst hvor opskriften stammer fra. Så til dig der havde opskriften med: Send mig gerne lige en besked med mængderne og oplysninger om hvor opskriften stammer fra, så jeg kan undgå at krænke nogens ophavsret!!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar