torsdag den 9. maj 2013

Jubii – nye bagebøger – I just love it



Ikke nok med at jeg har en total fimmel omkring køkkenudstyr – man skal aldrig gå ned på udstyret – så er jeg også lige så vild med at samle på koge- /bagebøger, og i dag kom posten så med mine seneste nyerhvervelser – det er næsten som juleaften ;)


Det er to svenske bagebøger, som ser rigtig spændende ud. Den ene er fra det svenske bageri ”Friends of Adam” og alle opskrifterne er bagt med naturligt glutenfrie meltyper så som sorghum/durramel, rismel, sojamel, boghvede, kartoffelmel og majsmel. Det er en vildt flot bog, med nogle fantastisk flotte billeder – og billeder til hver opskrift – meget vigtigt i min verden.
Den anden bog er skrevet af Elisabeth Ekstrand Hemmingsson, som har skrevet en del glutenfrie bagebøger. Jeg fik den anbefalet af en deltager på et bagekursus, som var rigtig glad for den. Desværre er alle opskrifterne bagt med Semper mel som vi jo ikke kan købe i Danmark længere, men mon ikke det kan erstattes med noget andet, det skal i hvertfald prøves. Desværre er der ikke billeder til alle opskrifterne – øv, men alligevel en ret spændende bog.
I mit næste indlæg har jeg bagt nogle baguettes fra ”Friendly bread” som blev rigtig gode.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar