søndag den 18. december 2011

Bagekursus i Haderslev d. 8. okt. 2011 i Cøliakiforeningen

I lørdags var jeg til bagekursus med Cøliakiforeningen i Haderslev. Vi blev undervist af økonoma Hanne Jensen. Det var en rigtig hyggelig dag, med en masse god information, og en masse lækkert glutenfrit bagværk.. Og der ud over er det jo ikke at kimse af, at man nærmest kan vælte sig i lækkert, friskbagt, glutenfrit brød og kager. Det kan varmt anbefales at deltage i disse kurser, som jo bliver afholdt forskellige steder rundt i landet. Jeg synes man bør støtte op om det, da det kræver et stort stykke arbejde at arrangere disse kurser. Så stor tak til både Cøliakiforeningen, for det arbejde de gør for os, og til Hanne Jensen, for de gode kurser og opskrifter hun har lavet til os.
Jeg har valgt at lægge de opskrifter ud som jeg syntes bedst om.


Selvom jeg har haft cøliaki og dermatitis i 20 år nu, og har været med på en masse bagekurser, bliver jeg aldrig træt af at deltage. Jeg lærer hver gang noget nyt, og det er altid rart at snakke med andre i samme båd

Så er der serveret, ser det ikke bare lækkert ud?







2 kommentarer:

  1. Hei Doris :)
    Tak fordi du skriver denne fantastiske blog :)

    Ved du om det er muligt at komme med på bage-kursus når man ikke er medlem af cøliaki foreningen?
    Jeg reagerer meget kraftigt på gluten, men det er ikke lægeligt dokumenteret at jeg har gluten-allergi, derfor er jeg ikke medlem.

    /Lene

    SvarSlet
  2. Hej Lene.
    Det kan du sagtens, de tager lidt mere i deltager gebyr når man ikke er medlem. Men det er meget lærerigt at deltage i disse kurser, jeg har selv været med mange gange :) Men hvis du er interesseret, så regner jeg også selv med at holde et bagekursus i efteråret :)
    Mvh Doris

    SvarSlet